Thursday, September 23, 2010

White Kopi Pagi Hari

Balik kerja jam 0001 pagi.. teman gua untuk minum white kopi hari ini adalah Hamidi sebab die satu shift ngan gua time kerje sejak azali lagi...

Pekene white kopi kat kedai kopi time pagi ni bukan rutin harian gua.. tapi ada keinginan untuk berbincang pasal bisnes ikan keli dengan Hamidi….

Gua perlu cari side income untuk sara diri gua kat kawasan jauh dari tempat sendiri.. nak harapkan photography gua belum cukup pandai lagi.. kene asah skill lagi…

Sebelah meja gua ade sekumpulan muda mudi… lepak, merokok, minum kopi… cerita itu dan ini… pum..pam..kedeboom.. bang.. semua masuk didiskusi pemuda pemudi ini… cerita politik, kisah seni, halusinasi.. tibai berdiskusi takpe.. kalau kering anak tekak mereke hirup kopi…dan tak pergi meragut di pagi hari….

Dalam pikiran gua.. pemuda-pemudi ini tidak bekerje esok pagi? .. takpe asalkan mereke gembire becerite sampai esok pagi.. lebih elok dari mereke melawati pusat disko atau kelab malam yang tak membawa erti di kemudian hari…. Mane tau sambil hirup kopi satu hari nanti mereke boleh bukak kedai kopi sendiri…. Dari gaye berdiskusi seperi mempunyai 1000 impian dan keinginan di hati..… ah… gua lupe gua nak tanye pasal bisnes ikan keli dengan Hamidi…

Gua pun terus hirup white kopi dan nyalakan rokok sebatang lagi……

4 comments:

  1. Bisnes ni..kte kna pndai cari market..ad kwn ak uat bisnes keli..tp xreti nk jual..sedara mara yg mkn..ak nk bela lembu..lg senang cari market..klu xlaku..tym raya ak bukak kedai tepi jln jek jual snrik..

    ReplyDelete
  2. betul tuh.. aku setuju.. ahhaha.. tapi aku cume nak dengar penerangan jek... last2 ambik gambar org kawen jek la aku punye bisnes kakaka

    ReplyDelete
  3. amek gmbr org kawen pun masyuk gak..plg penting halal n enjoy..

    ReplyDelete
  4. yap.. enjoy yang penting dengan kerje yang kite suke.. dari memakse mencari rezeki yang terpakse tak jujur org kabo

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...