Saturday, August 7, 2010

Sabtu..?? TerTipu..!!!

Ringtone alarm kt Hp aku yg dah agak uzur berbunyi... krengggg..krengg..!!
Jam dah kat kul 8.00 am sebab aku set jam kul 7.59 am.....
Tujuan bangun pagi sabtu bukan nak gi shoot gambo kawen.. tapi nak gi Pejabat pos..
Rase dah siap mandi + berbaju sedikit hensem... kluar le tendang engkol moto kapcai aku...
Sampai depan pintu reban pejabat pos.. jam kat tangan baru kul 8.40am... dlm hati " blum bukak ni kot "... lex lu pekene okok cap dunhill cucuh pakai mances cap manusia terbang...
Ada gerai jual kuih.. tak jauh dari lokasi aku menunggu...
Jam... dah hampir kul 9.45am... dah lebih sejam ngan 3 batang rokok aku tunggu bile pintu reban pejabat pos ni nak bukak.. " dieorang ni tak ingat nak keje ke... sah mlm tadi lepak kat PUB " gersang dalam hati memaki....
Dari aku duduk sampai berdiri sampai rase nak baring.. makcik jual kuih kat sebelah tuh pandang aku.. mungkin sebab aku pakai baju HardLock Cafe ( Shanghai ) kot tuh nampak hensem...
Perot aku yang semakin mengadu.... sebab lapar.. lum minum tea o lagi dari tadi.. asap tembakau je yang masuk tak henti.....
Sambil aku pilih kuih kat gerai ... makcik penjual berkata " Nak ke pejabat pos ke ? "
Muke aku tak bersalah dan menjawab.. " ye le makcik " ... " kuih ni seringgit "...
" Hari ni pejabat pos tutup la nak "... balas aku ... " aik.. ni kan minggu ke 4 camana leh tutup.. makcik keje kat pejabat pos eh? "...
"Inikan minggu ke 1.. baru 7hb... takkan nyayok kot " bidas makcik pedas"
" oh.. betul .. minggu lepas saye baru dpt gaji.. itu dpt beli kuih makcik ni.." ... jawapan bodoh aku..
ketawa kecil makcik kuih.. " lain kali tengok hari bulan...."

2 comments:

  1. kekeke..... koi bebetul telupe rituh minggu pertama heheheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...