Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan 2010



Tibanya Bulan Ramadhan pada tahun 2010 di bulan september.... bulan yang amat dinantikan oleh semua umat islam seluruh dunia.. bersyukur aku masih lagi dibumi Allah S.W.T dan aku masih lagi mampu menunaikan ibadah ini... alhamdulillah aku memanjatkan kesyukuran.... Apabila tibanya ramadhan aku pastinya gembira bila mengenangkan suasana dibulan penuh mulia ini.... siang dan malam penuh keseronokan... keseronokan menunaikan ibadah yang jarang dirasai di bulan-bulan yang lain.... dari kecil hingga dewasa... alhamdulillah perasaan seronok ketika di bulan ramadhan masih lagi kekal di dalam hati ini........ Bila hadirnya setiap ramadhan.... pasti ada yang teringat akan perginya orang-orang yang tersayang.... sama seperti aku yang begitu merindui arwah Umi ( Zaitun bt Taib ) ... terasa sedih kerana ramadhan kali ini aku tidak dapat bersama beliau untuk menunaikan ibadah setahun sekali ini.... rindu akan suaranya.. rindu untuk menatap wajahnya....rindu untuk berbuka puasa bersama arwah.. apakan daya setiap yang hidup pasti akan pergi menemuiNya.. itulah kehendakNya.... sebagai hadiah untuk mereka-mereka yang telah pergi.. marilah sama-sama kita berdoa dan sedekahkan Al-Fatihah untuk mereka supaya tenang roh mereka dicucuri rahmat..... bulan penuh berkat.. bulan penuh rahmat... bulan ibadah.. Ramadhan kau kembali...

Aku Bersyukur.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...